23 januari 2014

ARG

Allså vad arg jag blir då man läser om en fin tjej som heter Lisa som är en ganska känd bloggare och på youtube och hon är 12 år och folk hackar och skriver elaka kommentarer till henne och kan säga att många är vuxna och har egna barn.

Lisa är en tjej som har sitt intresse för skönhet allså smink och mode mm och dessa folk som skriver till henne skriver att hon är för ung för att sminka sig och att dom hatar henne och gör en massa elaka saker som en sak jag hittade på Youtub idag då 2 killar gör en film som är hur elak som helst att jag blev så himla arg och kan säga att för dom jag visade detta för vart inte heller så glad och några sa att detta kallas mobbing och det gör det säkert men kan ändå inte fatta att vuxna människor skriver så elaka kommentarer till denna fina tjej och säger att hon är för ung för att sminka sig och att hon bara är ett barn och ska vara ett barn. Kan säga att MÅNGA i denna ålder tänker på kläder och smink mm dom leker inte med dockor längre. få kanske gör det men inte många..

Och kan säga att Nellie Berntsson är inte så mycket äldre än Lisa och hon sminkar sig och så har vi Linn Ahlborg som är 14 och sminka sig och har samma intresse som Lisa...

Allså t om jag sminkade mig lite när jag var i den åldern och jag lekte inte med dockor eller jo lite för att vara med min lilla syster. Och jag vet många av mina vänner som sminkade sig i en åldern med ..

Så ge upp och förnedra och ge dom yngre att må dåligt av dessa kommentarer och Lisa vet jag inte säger eller visar så mycket vad hon tycker om detta men jag vet eller jag känner på mig att Lisa mår någ inte så bra när hon ser detta =( 

Och så många säger att hon är bortskämd mm och får köpa dyra saker på internet mm kan säga att hon har några stycken sponsorer som hon får smink/kläder av för att visa upp det och säga vad hon tycker om dom och sen får hon rabatter av sina sponsorer..

Så ge er förtusan be te er som vuxna människor och tänk innan ni skriver och jag vet nog att alla har sminkat sig i den åldern i allefall provat på.

och kan säga att jag vet att barn på dagis/Förskolor eller hos dagmamma vill leka med smink och vill gärna ha det på sig hela dagen.. så det börjas i tid kan jag säga..


Lisa om du läser detta så tycker jag att du ska fortsätta som du gör och du är stark och bry dig inte om dessa människor som är så elaka utan tänk på alla dina läsare som gillar dig och älskar dig för den du är =)


2 kommentarer:

  1. Om du använde ett rättstavningsprogram skulle det kanske bli lättare att förstå vad du skriver.. PUNKT!

    SvaraRadera
  2. Tack Anonym =) Om du tycker jag stavar konstigt så läs inte min blogg..

    SvaraRadera

Tack för din Kommentar =)