23 januari 2014

Jamtli

Varit hemma ett tag nu men är så himla trött att jag bara vill lägga mig ner och sova. men det går ej så klart. Håller nu på att göra upp lite badvatten i badkaret och tänkte lägga mig där en stund med tända ljus och bra musik och hoppas på att jag inte somnar =)

Idag när jag kom till Nyheden ca halv 12 så satt några där redan och pratade och jag satte mig med dom och inväntade till kl var 12 då vi skulle åka. Vi åkte lite senare än 12 men men. Vi skrattade lite på vägen då bilen var seg att känna av att man tryckte på gasen haha =)
När vi väl kom in till stan och hade parkerat bilarna då vi åkte med 3 bilar in så gick vi och skulle checka in på Jamtli och sen gick vi ner en våning till utställningen och först så låste jag in min jacka i ett litet skåp då jag inte villa ha på mig den. Så vi gick sen på den nya Utställningen som heter Utanför och jag tyckte den var jätte bra men lite jobbig med då det handlade om Mobbing mm och dom hade olika saker man fick göra som tycka på knappar och lite info och en klätterväg och en eller det var 2 korridorer med skop och den ena var den populära korridoren och den andra var den korridor man blev mobbad på och där fick man höra ganska mycket elak ord och jobbigt var det att höra.
Samtidigt som vi var där så var det en skola där med en klass och dom fick en guid som berättade olika saker som var bra och inte bra och jag tycket det var jätte bra att dom får veta vad mobbing och sånt är i den tidiga åldern. Tycker alla skolor i Jämtland ska åka dit och få se detta och höra olika saker så kanske det minskas. 

Sen när vi hade gått där så gick vi i det andra av museumet som dom har visat i år och dar känns det som men det var kul att gå och kolla ändå ändå om man sett det ganska många gånger. Vi pratade också om att åka dit fler gånger med då till sommaren =)

Vi gick också till det huset brevid där dom har sina kontor och satt och fikade eller vi åt sen lunch och det var jätte gott. det var mötesvärkstan som hade tagit med sig =) Dock så var det ju pasta i som jag nu inte äter men jag unnade mig det =) Men magen gillade inte den då jag får ont....

Jag köpte också 2 stutar eller vad man kallar det med Åre choklad då det var 2 för 100kr =)

Sen när vi kom tillbaka till Nyheden så stannade jag kvar då jag kunde åka med in till krokom och då fick vi som ville smaka på Kickis te som hon köpte på Jamtli och det var super gott så ska nog köpa den nästa gång =)

Har så klart tagit lite kort från dagen men har ej lakt över dom än på datorn så ni får dom lite senare ikväll =)

Ska nu lägga mig i badet =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)