1 mars 2013

Äntligen helg

Nu äntligen är de helg =)
slutade halv 4 idag... Vi var ute på förmiddan och de var så skönt ute ändå om de blåste en massa och fick go lunch Hamburgare och efter lunchen gick vi ut igen en stund sen efter någon timme gick vi in och såg på skidor på tven =) Och sverige fick ett till silver =)
Har gosat lite med små barna också idag så himla mysigt =)

Tänkte idag städa men ryggen verker som jag vet inte vad och ont i huvudet och tog alvedon när jag kom gem men den har bara tagit bort lite av huvudvärken =( Blir de imorgon i stället eller på söndag =)

Hoppas de är fint väder i helgen för då blir de promenader annars så går jag på gymmet istället =)

Många barn på jobbet tog sportlov idag och några skulle upp till fjällen och jag minns när jag hade sportlov och åkte ibland till stugan i Gräftåvallen eller så var vi hemma och jag kunde pyssla om djuren och rida hur länge jag ville och tog alltid någon skoter tur eller åkte till Almåsa och åkte slalom =)

Saknar att åka slalom då jag tycker de är så kul men mina knän klarar inte riktigt de jag kan kanske åka 2-3 åk sen får jag så himla ont i dom så jag nästan kan börja gråta =(

Är inte alls glad för mina knän och att jag är överrölig.. Har opererat mitt vänstra knä av att jag fick de urled i 8an första dagen på¨sportlovet då jag skulle hämta in hästarna på kvällen och for på isen då de var nästan blank is på vägen till hagen =( så då kom både räddningstjänsten och dom satte i en nål i min ena hand ifall dom skulle behöva ge min medicin och så kom ambulansen sen och fick då smärtstillande och så drog dom knät tillbaka och de var riktigt obehagligt sen så hede dom knät och benet stabilt och lastade in mig i ambulansen och åkte mot sjukhuset och fick efter några timmar fick jag åka ner på röntgen och dom såg då att en bit var lös och så fick jag sen åka upp på barn och sova sen kl 7 dagen efter åkte jag ner på oprationen och dom fixade mitt knä och fick en skena i 8 veckor och hoppade på kryckor i kanske 10 veckor... sen i 9an fick jag mitt kögra knä urled i haden då jag skulle hämta en häst och fick åka in men dom behövde inte laga något i de som tur var... 

Men nu är jag nästan rädd att gå ute när de är halt som de är nu på vissa ställen =(


Nä nu ska jag fixa midda och se en film =)
Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)