12 september 2012

Dag 9

Dag 9 - Min bästa hästminne



Ja de är ju så klart då jag fick min första egna häst 

Så här gick de till: tror jag var hade fyllt 10år och dan efter min födelsedag så skulle vi åka iväg någonstans och jag visste ej vart.. Jag skulle ta på mig ridkläderna och ta med hjälmen och västen och satte mig i bilen och så for vi ner till Gölekläppen till alex och petra mm och jag trodde jag skulle få rida men inte jag fick sätta mig i mitten i bilden och alex och petra satt brevid mig och vi åkte iväg och vi åkte huller om buller och  sen minns jag en lång grusväg och då fick jag inte kolla mer så alex knöt en halsduk runt ögonen och sen klev vi ur bilen och jag hörde andra människor och sen gich vi en liten bit och så tog dom av halsduken och mitt framför mig står de en stor ljus häst och mamma säger Grattis och jag kunde inte fatta att de var sant och sen började jag gråta och sen fick jag borsta och göra iordning hästen som är då Foljac en fjording och jag och en tjej som heter susanne red iväg och jag älskade de =) sen  var jag överlycklig hur länge som helst och sen efter några veckor kom han =) sen har jag ägt han i 6-7år och han blev 24år gammal =)=) 

Älskar och Saknar han fortfarande <3 span="span">




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)