6 september 2012

Dag 3

Dag 3 - Min största hästrelaterad rädsla

Min rädsla är nu när jag åker med någon med transport plus en häst i...
Jag har du varit med om en olycka om de för flera år sen och de var så hemskt och jag vart chockad och jätte rädd...

Då jag skulle ta hem en Tinker som jag skulle ha på foder då ägaren hade gjort illa sig och inte kunde rida på bra länge.. Och jag kände redan dan innan att jag ville ha med Denize som sällskap i transporten men vi tog ej med henne.. så vi skulle lasta tinkern och hon gick på jätte snällt och visade inget på rädsla eller panik utan stog där snällt och sen när vi började åka börjar hon trampa och hoppa och vi blev lite orolig och svängde in på macken och jag var hos henne tills hon lugnat sig och vi for ut på e14 och åkte en bra bit och sen minns jag att de åker några motorcyklar förbi och sen känner vi en duns och sen vänder vi oss om och kollar mot transporten och ser rumpan på hästen och vi saktar ner sakta och jag hoppar ur bilen i farten och går bak och försöker få lös henne men får ej lös henne så jag ropar till mamma och pappa att jag ej får lös henne och så kommer pappa med en kniv och vi skär sönder grimskaften och presic när den låsnar så sparkar hon ut sig så bakbena och rumpan står utanför transporten mot vägen och vi står i kanten och flera bilar kör förbi som galningar men sen ser jag att 2 bilar på ena sidan stannat och hett på varningsljuset och så kommer en bakom oss och stannar och her på varningsljuset och så var han i den bilen vetrinär från norge så när vi kommit bort från vägen och ställt oss men hästen vid skogen så kollar han vetrinären igenom hästen och hon hade inte så stora skador lite rivmärken på ena benet och mitt i pannan och så var hästen chockad... 

Vi hade kunnat lasta igen och kört tillbaka henne till ägaren men transporten var för mycket förstörd så vi gick hem med henne till ägaren och de gick bra och de var inte så långt heller men hon regerade på minsta ljud och var rädd och spänd hela vägen.....

Sen fick vi veta att hon har åkt transport men i en lastbil med flera hästar och dom viste inte om hon hade åkt något transport förr heller.. så vi tog aldrig hem henne sen för vi ville inte riskera samma sak igen =( de tycket jag var synd med att de här hände för hon var en sån trevlig tjej och rolig att rida..

Kommer i håg att hon heter Tinky




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)