5 september 2012

Dag 2

Dag 2 - Min första ridskola

Min första ridskola var Gölekläppens ridklubb som ligger i Offerdal och där red jag från 4-5 års ålder till jag var 13 tror jag sen börjarde jag på Ås ridskola...

Jag red alla möjliga hästar i Gölekläppen och kommer ihåg en ponny som hete Pysen som jag älskade när jag var liten och red han mycket.. kommer ihåg en ridlektion som vi hade och de var vinter och var kanske 6-7år då och vi skulle galoppera och Pysen var på bushumör den dan och han började bocka som en galning och jag for av och slog i hakan och tänderna och slog då ut 1 eller om de var 2 tänder men jag hoppade upp och fortsatte red =) sen när jag var 10 tror jag så fick en foderhäst som hete stisse som jag lånade av min ridlärare för hon trodde jag skulle passa bra med han men han var rolig att rida men inte alltid.. rädd för allt..

Jag har många roliga minnen i denna klubb och jag var med i styrelsen ett bra tag med och jag minns att ett år så fick några i styrelsen av ungdomarna åka iväg och träffa fler ungdomar från andra klubbar och vi åkte iväg till bodaborg nästan i sundsvall =) och vi hade jätte skoj........


Har ingen bild från min tid där tyvär eller har på stisse men inte i datorn =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)