15 januari 2012

Kommer skriva om Min Första häst nu tänkte jag men har ingen bild på han på datorn men får fixa de sen..

Foljac hete han och var en Fjording hade han i 6år och han var en envis kille men älskade att man gosade med han och hoppa gillade han... Och han verkligen gillade pappa och mamma.. När någon av dom skulle köra med bilen förbi mig när jag red och ropade på han tog han alltid bettet och drog efter bilen och de gillade han verkligen att göra.. han var mysig på alla vis...

Hade han hos Alex i Gölekläppen först i något år då jag red han på mina ridlektioner ibland och de tog bara 5-10min att rida dit.. sen hade jag ju några att rida med så jag behövde aldrig rida själv dom första åren men sen tog vi hem han och han gillade de och jag gillade de att se han i hagen på morgonen när man vakna.. Kommer ihåg att jag varje morgon öppnade jag fönstret och ropa och sa godmorgon och vissa morgonar så svarade han lika som på kvällen när jag skulle lägga mig ropa jag och sa godnatt och ibland svarade han =)
Har många minnen om han att jag kan skriva hur mycket som helst..

Var till han dan efter jag fyllde år och på kvällen då jag fyllde år sa mamma att imorgon ska jag ta på mig ridkläder och ta med mig hjälmen och västen så då trodde jag att vi skulle iväg och rida.. vi åkte då på morgonen till gölekläppen till alex och då klev alex och petra och anita deras mamma in i bilen och jag fattade inget sen åkte vi en bit och sen minns jag att alex binde fast något runt mina ögon sen åkte vi en bit till sen klev vi ur och jag var nervös och viste inte vad som skulle hända sen hörde jag 2 okända människor sen tog mamma av mig ögonbindan och där stog han och jag började gråta och mamma sa grattis på födelsedagen.. De var min bästa present.. Ägaren tog ut han och en ponny så fick jag stå och borsta på Foljac och kan kunde inte tro att de var sant.. sen sadlade vi och red iväg och jag kunde fortfarande inte tro att de var sant men de var min bästa dag på länge.... Sen ville jag inte åka hem men sen kom han till Gölekläppen efter 2-3veckor och då efter några dagar han hade varit hos oss då förstog jag att han var min bara min...

Han lärde mig jätte mycket han vart 25år gammal=) Han många fina minnen med han och ledsna minnen och massa roliga minnen han fick också vara med på en brandövning och då skulle dom leda ut han och jag tyckte de var så kul för han som skulle leda ut han är rädd hästar men han trodde fobben var en liten ponny men de var han ju inte hahahahah

Finns mycket att skriva men tror de här räcker =)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)