6 december 2011

vem ska vi börja med??

Vet inte vem jag ska börja med.. Men kanske ska börja med hästar jag haft/ägt/Foder..

Vi kan vell börja med

Stisse

Stisse var den första hästan jag hade och tog hand om själv som min egen.. Hade han på Foder.. Fick låna han av min gamla ridlärare. Och Stisse var en gammal Fälttävlandshäst.. Åkte till ridlärarens gård och skulle provrida han och se vad jag tyckte.. "Kommer tyvär inte ihåg vad hon hete ridlreren" Jag fick göra iordning han själv kommer jag ihår och fick rida på en av ängarna och red alla gångarterna  och sen sa hon att jag fick rida lite på deras hinder allaså fälttävlandshinder och de var så himla kul kommer jag ihåg jätte väl.. Tog sen hem han efter några veckor och han fick stå i stallet i Gölekläppen hos Alex i deras stall.. och där fanns de fler hästar så man slapp rida själv ut och alla ridturer ut i skogen var roliga utom ett då han vart rädd för något som small och tvärvände och skena iväg efter vägen vi red och svängde in i skogen och jag for och gjorde illa min fot fick en spricka i foten.. men annars gick de bra.. Red då men Alex och Jenny.. Red lektioner också på ridskolan som låg bara 10 min bort ca och de var med kul och var med på någon Klubbtävling och då hade ridläraren tagit med 2 ponnysar som hennes döttrar skulle rida och när stisse såg dom var han het till sig och när jag skulle börja hoppa så tog han bettet och drock iväg över första hindret och jag for av och vart rädd och chockad tror jag och minns att jag inte ville sitta upp mer men flera fick upp mig tillslut och hoppade 2 hinder.. Fick ändå en rosett för att jag var så duktig att hoppa upp igen och hoppa 2 hinder haha.. jag var bara runt 9-10 tror jag.. Hade Stisse i 2år sen fick min ridlärare tillbaka han..

Sen tog de inte länge tills jag fick min första egna häst =)=) Den häster berättar jag om senare =)

Skulle vilja he upp en bild på Stisse men vet inte vart mina kort på han är riktigt.. men de kommer någon dag de lovar jag =)

Någon som kommer ihåg Stisse???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)