11 oktober 2011

Vettan


Den roligaste dagen dom första veckorna var när jag skulle iväg och bada lite med dig.. Och Malin och Nicklas följde med och skulle ta lite kort.. Du var lite tjurig att gå ner i vattnet och tyckte de var lite läskigt men sen gick du ner och gillade de =) Vi travade i vattnet och galopperade och du tyckte de var så kul att du nästan gjorde ett bakutsprång =)

Minns ett till minne från när du stog i Hållan.. De är när jag och Sophie skulle ut och rida och hon red lillan som Yvonne äger. En super snäll Nordsvensk.. Vi ville rida en lång tur och red mot oxböle allså mot pappa.. med red bara till Oxböle sen vände vi =) Vi red i skogen lite också var ute ca 2 timmar och red och vi älskade de och du älskade de.. du var lite pigg men lyssnade jätte bra =)

Sen innan vintern kom så flyttade vi dig till Tulleråsen till Leif och Marits stall..
Du fick gå med Röja och Blanken ett litet tag sen fick du gå med Garro och Patch och söta Happy..
Du fick stå i stora stallet först och du trivdes där jätte bra =) Fick ha den största boxen vid dörren.. Från Tulleråsen har vi många minnen första hoppet första dressyrpasset på byggdegården och första longskeringen och första galoppen från skritt utan problem och första gången jag fick dig i form och första gången jag fick dig att inte trippa så mycket =) Och så klart alla våra race och "tävlingar" mot röja och blanken hahah Har så många härliga minnen som jag ej kommer glömma.. du stog i Tulleråsen i ca 3år och sen flyttade jag dig till Krokom på bete med saras häst Prins.. sen till ett stall i hägra hos Linda som du också trivdes i =)

I Hägra har vi också många minnen =) Du vart mycket lugnare när man red själv vart ibland het när man red men andra men med Coco på Pållan vart du bara lugnare och lugnare... Vi har busat en del här med och ridit mycket dressyr på plan... men efter ca 2år började du få ondare i ryggen och vart halt i ena bak och Majvi kom och behandlade dig mycket men de vart bara lite bättre för varje gång.. du började stegra och bocka och slängde av mig flera gånger och ändå sa hon att jag kunde ut och skritta i 10min varannan dag och ut och gå.. Fick 5 hjärnskakningar sammarlakt.. du fick komma till Bringåsen till en tjej som ville ha sällskap över sommaren sen fick du komma till Malin i Hökbäck som har bäckahästar och där trivdes du jätte bra av att bara få vara och komma in och mysa med barn och få go saker.. du vart riden lite men inte så mycket.. stog hos Malin i 1år ca och nu är du borta =( jag kan fortfarande inte fatta de... Men jag kommer aldrig att glömma henne eller våra minnen <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)