9 oktober 2011

Saknar



Saknar min älskade Vettan så otroligt mycket har gråtit mycket från fredag till i natt.. idag har jag inte gråtit så mycket utan tänkt på annat och alla roliga minnen vi hade tillsammans..

Glömmer inte när jag träffade dig i Handog utanför Lit. Jag var medryttare på 2 nordsvenskar med sara som heter Solpelle och Turbo och du var lite sur men ville ändå gosa och kom i hagen.
Min syster var den första som red dig då vi skulle ut och rida jag syster och sara och du var lite pigg och tittig men de gick bara bra.. sen mot sommaren så frågade jag ägaren till alla hästar utan turbo om han hade en häst jag kunde få låna över sommaren och då sa han att han hade en som heter Sjungarvett som jag kunde få ta och de var du =) Jag ville provrida dig först och se.. du var jätte snäll inne i stallet och sen var du pigg och kunde inte så stilla när jag skulle sitta upp men sen red vi till en äng som vi hade som en plan.. du började små stegra men de gjorde mig inget.. och efter jag ridit dig i ca 30min sa jag till mamma "mamma
jag vill ha henne" och då sa hon att vi kan ta hem henne och prova och se hur de går.. Sen sa ägaren att jag kunde få ha henne 1år på foder och se hur allt funkar och sen köpa henne om jag ville... De var min bästa dag på länge.. sen hämtade jag och yvonne dig och allt gick jätte bra fick stå 2 dagar sen red jag en kort tur och yvonne och mamma gick med =) sen red jag nästan varje dag och vi tog promenader..

berättar mer sen här är några bild från dom förta 3 veckorna jag hade henne:

3dagen jag hede henne <3
En ridtur då Malin och Nicklas var med..
Hon var riktigt het den här dan


Älskar Dig vettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)