13 februari 2011

13 Februari

I helgen så har jag tagit han om 1 extra häst eller de är en C-ponny en stor C-ponny som heter Nelson.. Han är jätte snäll och gör sitt bästa när man rider han m.m. Red han första gången i Fredags med Sara på en tur i finvädret.. Han var hur mysig som hälst att rida och mjuk i alla gångarterna lite luftig i galoppen men det gör inget... Lita stel i kroppen men det funkar för mig... Igår red jag ut själv och red en runda på 1tim och det var kul han vart lite rädd för små saker men han gick ändå förbi... Vi travade mycket och lite galopp och försökte få han att slappna av i halsen och kunna gå ner.. Det var lättare för han att gå ner i form och på tygel i galoppen så då vart det lite mer galopp på slutet av ridturen... Idag red jag på plan och red på stora mitt volten och slalom m.m. och skulle få han mjuk och sen gick han faktist i form på slutet av passet på plan så han fick mycket beröm.. Sen tog jag en kort tur ut så han fick sträcka sig lite.. Så han var jätte duktig idag med =)

Sen gick jag till mitt stall och tog in Troy för en longskering och det gillade han när vi kom ut och började jobba... Han bocka och skutta och hoppade som en galning av glädje.. Han värkligen älskar att bli longskerad ibland och få busa så mycket han vill.. vi var ute kanske 20min.... Sen fick han en massage och mycket pussar och kramar... Man vet ju aldrig när han åker så man måste passa på och mysa med han =)

Nu ska jag tvätta lite kläder och hoppas på jobb iveckan är i allefall bokad på fredag mellan 9-17.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)