28 januari 2011

28 Januari

Det var några dagar sen jag skrev här nu men nu ska jag skriva lite hur veckan har gott m.m.
Jag har nu en medryttare som ska hjälpa mig med Troy i 2-3 dagar i veckan och hon har varit ute och gott med han en dag och red han igår. Det hade gått jätte bra för henne. Så det är ju bra de..
Jag har jobbat en dag den här veckan och det är segt när det inte får jobba något.. Men hoppas på de nästa månad.. Förr tyckte jag om att bara vara hemma och gå till stallet men nu vill jag verkligen jobba för jag tycker det är så kul.. Tror nog jag har hittat mitt jobb nu och ska jobba med de här ett bra tag.. Mitt jobb som jag skulle önska att jobba med är turridning med islandshästar men man får se eller så vill jag jobba med halvblod eller ponnyn med hoppning/dressyr och NH så klart...
Troy är i allefall inne på annons nu.. Han ska säljas och jag har ej råd att köpa han eller tid med han... Kanske skulle ha mer tid om jag hade haft körkortet nu men de har jag inte och det är långt kvar till de.. så när Troy åker så blir det jobba,träna på gym och fixa körkortet så klart så jag kan jobba på fler ställen....
Idag har jag gått till och från stallet och varit ute och ridit med coco.. Vi red en runda som vi kallar sara rundan och troy lyssna jätte bra bocka lite en gång i galoppen.. sen vid e 14 skulle han bråka lite så då vart jag lite sur på han vill inte bråka vid en sån stor vag med mycket bilar och lastbilar som han är lite rädd för men det gick bra sen när han lugnade sig.. Vart lite pigg och tog bettet lite av mig hemåt men det funka... Få se imorgon vad de är för väder kanske ska köra lite NH med han det var ett tag sen nu.. Men han lyssnar så bra med de.. Står stilla när jag säger åt han och står där tills jag säger till att han ska komma och går en bit bakom min när vi går i grimskaft.. Han är så duktig så...
Nu ska jag kolla på film på tven sen sova och upp och städa klart imorgon.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)