31 januari 2011

31 Januari

I Lördags åkte jag till Kaxås för att vara med familjen Jönsson Oldstrand.. Åkte först till deras stall och tog in Fanta som är på bilden och drog av allt snö som hon hade på sig för det var ju storm ute sen så hedde vi på henne täcke och tog ut henne och gick hem till dom i snö stormen=)
Sen så gjorde vi inte så mycket på kvällen.. Sov sen över för jag skulle med på Wången på Pay and Jamp.. Celiné skulle vara med på 20cm..
Vi klev upp så söndagsmorgonen vid halv 7 och åt frukost och sen gick vi till stallet.. Mycket bättre väder idag.. Sen tog vi ut Lady och Staris och Fanta fick sin frukost inne.. Sen borstade vi henne och hedde på ett täcke och transport skydden och lastade henne.. Hon vägra först men sen när hon såg att vi hade godis klev hon på =) Gick jätte bra sen när vi åkte lite halt bara men det gick.. Vi var först på plats av hästar på Wången så vi kunde göra i ordning Fanta inne i ridhuset och sen red Celiné lite och Fanta tyckte om speglarna i ridhuset och stog och kollade på sig länge =) HAHA
Sen när allt var uppe så hoppade Celinë fram och det gick bara bra. Sen var det ut på banan och dom travade runt lite men sen så startade hon och dom var JÄTTE DUKTIGA hon nollade med.. Fanta var jätte snäll och lugn..
Jag funderar på om jag ska vara med på Troy nu den 13 Februari på Pay and Jamp men är lite osäker men det är ju 2 veckor dit så jag hinner tänka och fundera om jag ska de eller inte... Jo Agnes som äger Troy har hört av sig och sa att hon har kanske hittat någon som vill ha Troy så dom ska ringa mig om dag och tid för provridning.... Det känns tråkigt nu när Troy blivit så fin.. jag hoppas att det är en bra person som kommer och en som kan rida och inte blir lätt rädd för om Troy inte är så lätt att rida på ibland.... Nä nu ska jag kolla på tven och sen sova och hoppas på jobb imorgon.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)