24 april 2014

Stallet

å har man varit i stallet idag med =) så härligt och mysigt.. Har längtat att få vara där flera gånger i veckan och bara pyssla på och ta en tur i skogen =)

Idag provade jag att rida en D-Ponny som är korsning mellan Varmblod/Islandshäst men har är nog mest Islandshäst.. Jätte fin kille och så himla snäll. Hade han i Boxen hans och hade han lös som jag brukar vilja ha mina hästar allså lösa när jag gör i ordning dom.. Stog helt stilla kollade lite då och då vad jag gjorde och ville även lukta lite på mig och se vem jag är =) 

Väl på han kändes det kanon och jag och Coco red iväg och känner redan då att denna kille är nog mest islandshäst i sig =) Vi skrittade bort mot vattnet och sen när hästarna var riktigt varma så började jag känna lite på han hur han är och tänkte börja trava lite men han gick hellre in i Tölten och gud vilken ren och fin tölt =) Men sen fick jag han att trava och gick kanon men efter en stund på ridturen kände jag på galoppen och vilka steg och vad pigg han blev men så kul =)

En riktig kulig kille som jag vill bli medryttare på =) Ska bara vänta på svar av ägaren så ser man =D


Här kommer det lite bilder från idag och även några från i Förrgår från Stallet =D

Pållan undrar vad jag håller på med =) Bilden från i Tisdags

Denna kille red jag i Tisdags =)

Ute i finvädret =) Bilden tagen idag

Gett killarna lite kvälls mat =)

Gott med mat =)


Ute på en ttur idag. Men bilden blev så konstig. Pållan ser liten ut men det är hon inte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)