1 april 2014

Körträning

Igår var jag med på min andra övning med denna kör =) och vi hade en vikarie då Mats är i USA. Hon vi hade heter Astrid och är sångpedagog och gud vad mycket vi fick lära oss.. Vissa visste detta redan och jag visste lite av det vi fick lära oss. Jag var helt slut när jag kom hem så det tyder på mycket information och mycket nytt med sångteknik att göra..
Det är ju så klart inte bara att sjunga man måste sjunga på rätt sätt annars förstör man stämbanden och det är ju inte alls bra.. 

Jag har alltid sjungit på ett visst sett som har funkat utan att sjunga fel eller vad man kallar det men fick veta igår kväll att jag sjunger rätt som jag gör men ska även tänka på lite mer =D

Gick igenom några sånger vi sjung sist och tog oss en ny med eller ny och ny sjunger den i CA.M.I.N.G med men vi ska sjunga den lite annorlunda men blir säkert jätte kul när vi lärt oss och får till det =) Blir lite konstigt för oss som sjunger i C.A.M.I.N.G men v lär oss =)

Jag kommer följa till Norge med denna kör den 31/5-1/6 kallar den Steinkjer Resan =)
Det ska bli kul och då kommer man ju att lära känna kören lite mer kanske =)

Sen har vi en konsert den 26/5 i Frösö Kyrka =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)