3 augusti 2013

TÄNK PÅ BÖNDERNA

De går mycket prat om bönder och att många vill att vi ska köpa svensk mjölk, fil, grädda mm och att många tror att bönder är rika då dom köper nya traktorer och maskiner men aå är de verkligen inte.....

Bönder får inte mycket betallt av att dom mjölkar sina kor och sen kommer de en lastbil och hämtar mjölken och sen så får bönderna betala för att dom tar mjölk för att ha i maten mm och så alla maskiner som dom köper är bankens pengar så bönder är inte alls rika....

Jag vet för jag är uppvuxen på en bondgård och mjölkbilen kom alltid 2 gånger i veckan och hämta mjölken allså hemma hos mig de är annat hos stora bönder då konmer den ofta antingen varje vardag eller varannan dag

Och jag tycker att bönder ska få mer betalt för allt jobb dom gör.. Dom jobbar 24/7 allså dyngnet runt och dom får jobba ändå om dom är sjuka som magsjuka feber mm så ja jag tycker bönder ska få mer betalt och därför tycker jag att folk ska köpa svenska råvaror och så måste man läsa vad de står så man köper rätt..

Jag köper alltid mjölk och sånt som är från Sverige och all mjölk mm är inte från sverige så HÅLL KOLL PÅ VAD NI KÖPER....

TÄNK PÅ BÖNDERNA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)