7 maj 2013

Mätt och belåten

Halv ligger i soffan och gäspar en massa men haft en riktigt bra dag.
Varit ute nästan hela dagen idag med jobbet och busat barna och efter mellis var vi ute och lekte och busade en del =)
Riktigt skönt väder blev de med på eftermiddan =) Varmt och skönt och solen sken =)

Fastnade för en stund sen på ett program på UR och de var om Dyslexi.. Tycker nu att de verkar som många vet hur dom ska göra mm tex på skolar om man har Dyslexi... Kan säga att de tog MÅNGA ÅR tills jag fick hjälp och fick mer hjälp med olika ämnen i skolan.. När jag började Gymnasiet fick jag riktigt mycket och bra hjälp och fick då ta i min takt mm..

Skolan har inte varit min roligaste tid förns då jag började på gymnasiet i Bollnäs.. Efter 1 halv år så började jag äntligen gilla skolan igen och tyckte de var kul att gå till skolan. Lärarna var snälla och hjälpte mig så fort jag behövde hjälp och dom förklarade jätte bra.. Saknar dok skolan i Bollnäs. Måste nog ta och åka ner snart och hälsa på Lärarna och kanske några vänner och kanske några assistenter som jag fick bra kontakt med men dom var inte mina assistenter utan till andra i klassen.. Jag verkligen älskade denna skola och jag skäms inte för att jag gått en särskola och speciellt inte på Höghammarskolan.. Kan inte fatta att många av mina vänner skäms för de och så fort man säger något så säger dom åt en att inte säga de så högt.. Om man valde att gå där så behöver man inte säga att man skäms.. Där man kommer börja jobba kommer ändå till slut få reda på de om dom vill se betygen och vill veta vart man gått mm...

En särskola är för dom som har något prombem som jag har.. Jag har Läs och skrivsvårigheter och de matematiska och de heter då Dyslexi och Dyskalkyli och alla som går särskola behöver inte ha mer än så som många andra tror....

Nä nu nog med detta nu ska jag mysa ner mig i soffan och se på tven en stund =) Blir nog en tidig kväll för mig idag är riktigt trött nu.. Upp tidigt imorgon med jobbar kort dag och då blir de gymmet en sväng och sen hem och ta ett varmt bad och sen öva lite texter =)

Ha en fortsatt bra dag goa ni =)



Bjuder på lite gamla bilder på mig från då jag gick i Bollnäs på Häst och Smådjursprogrammet =)


Jag och Tazan =)


Sara, Jag, Saari.. Tävlade i Frisbee och van en klass och kom 3a andra klassen =)


Emelie, Sara, Jag. Första året i Bollnäs.. Känner nästan inte igen mig =)

På Nytorp och hälsar på och jag ville så gärna mysa lite med djuren och satte mig längre ifrån alla andra och då kom dom till mig =)=) Hade denna regnkappa eller vad man ska kalla de. den skyddade mot smitta mm

Träning med gänget =) Jag i vit tröja






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)