2 maj 2013

Idag har jag varit trött och seg men de kanske inte är så konstigt då de är dåligt väder ute och de har de varit nästan hela dan. Blåst och snö =(
Hoppas på bättre väder imorgon. 

Har suttit och pysslat lite ikväll och de kommer upp bilder på de imorgon då =)
Och i helgen eller i allefall på Lördag blir de säkert mycket pysslande då Marika kommer hit och vi ska ha en Pyssel dag =) De ska bli kul och då ska jag fota lite med.. ska nog om de är fint väder i helgen gå ut och ta med mig kameran =) har inte fotat på ett bra tag nu nästan inte på hela vintern.. men i sommar blir de andra tag om de för då kommer jag fota en massa =) Blir säkert en massa djur bilder på som hundar och hästar =)
Kanske blir de med hästar ev nästa helg men vi får se =)

Sara kommer hem igen nästa helg från Umeå och hälsar på och då ska man försöka hinna träffa henne en sväng =)

Och i sommar kommer jag få min första semester sen jag började jobba och har sökt 3 veckors semester och sen i Augusti ska jag ha nästan 1 vecka semester då jag ska följa med Kören på en Tågturne med Inlandsbanan =) De ska bli kul och jag längtar dit =)

Sen har kören snart träning igen efter lite uppehåll och då blir de att köra några nya låtar och sen har vi 2 eller 3 uppträdanden i Juni =) Den 1 Juni tror jag de var så ska vi först vara på Stortorget och sjunga med andra körer och sen i Pingskyrkan på kvällen... Ska kolla upp exakt vilken tid de är mm så ni får veta så ni kan komma och lyssna och ha roligt med oss.. Sen ska kören sjunga på travet den 8 tror jag de var och då på Jämtlands stora Pris =) De ska bli skoj de med...

De är ju så kul att uppträda och vi tränar ju en massa till konserter mm så de är mycket jobb bakom  som många kanske inte tror.... 

Jag känner att jag får träna mycket om de är texter som är svåra mm och då är de också med min Dyslexi att göra.. Men om de är en text eller låt som är svår då lyssnar jag och sjunger flera gånger om dan tills de sitter.. Har fortfarande svårt med en text vi sjunger att få till vissa ord men övning ger färdighet....
Jag spelar också in mycket när vi har träningar så jag vet hur vi och vart vi ska sjunga då vi gör om olika låtar så dom inte är som originalet... Men jag har många runt mig i kören som hjälper mig mycket så de är ju skönt de =)=)


Kan säga att jag mår som bäst eller jag mår mycket bättre nu än vad jag gjort och de är tack för att jag har folk i min närhet som stöttar mig och så har vi kören sen jag började i den gick allt bara uppför igen och de är så himla skön känsla att må bra igen =)) och så tack vore jobbet som jag älskar och har roligt nästan varje dag och har snälla och stöttande korlegor =)

Fattas bara 3 saker nu sen är livet perfekt =)=)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)