25 februari 2013

Måndag igen då

Nu har de blivit Måndag igen och dagarna går så fort... 
Jag är riktigt nöjd med allt nytt på bloggen och hoppas ni gillar den med =)

Idag ska jag på dollar och sen hadla mat och gå på hud och sen vid 14 ska jag träffa doktorn på Hc i krokom och få veta vad proverna såg ut och så ska han säkert lyssna på lungorna mm..
Jag vet eller jag tror att allt ser bra ut då de har gjort de i flera år..

Jag har en sjukdom i mina njurar som heter cystnjurar som är ärftligt Mamma har de i den ena njuren då hon har fått en ny för 1 årsen och min lilla syster har de och min mormor hade de och mina 2 stora systrar har de.. eller vi behöver inte bli sjuk av dom men man måste ändå kolla så dom inte blir fler. Jag har då jag kollade sist inte så många så de hoppas jag att de förblir =)


Mamma gick på dialys då hon vart sjuk och gick där i 6 år tror jag och sen ringde en av hennes korlegor från jobbet och sa att hon skulle få ena njuren och vi fattade inget först och trodde hon skoja men de gjorde hon ej och sen så gjorde dom en massa prover och sen efter några månader flög dom ner till Göteborg och gjorde lite tester och sen kom dom hem igen och sen efter några månader till så flög dom ner och 2 dagar efteråt hade mamma fått sin nya njure och mådde bra men njuren var på väg att stötas ifrån så mamma fick vara kvar längre och fick medicin för detta och sen så började de gå framåt och till slut fick mamma åka hem och hon kom hem 2 dagar före Julafton =)  Hon var inte så pigg och orkade inte så mycket dom första månaderna men sen gick de framåt och blev bättre och bättre och nu efter lite mer efter ett halv år började mamma jobba 50 % och nu jobbar hon 100% och mår jätte bra och har inga problem med njuren =) Men hon kommer fortfarande få äta några mediciner för att inte njuren ska stötas bort mm.. Men de gör inget =)

Så nu är hon friskförklarad =)
"Men hon är förskyld ljust nu som många andra är"



Nä nu ska jag packa ner mina saker i väskan och tvätta såret på handen och klä på mig =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)