29 januari 2013

Halv ligger i sängen och ser på tven och läser olika bloggar =)

Några har skrivit om vad dom vill bli när dom blir stor några har funderingar på vilket gymnasium dom ska söka och vissa undrar vad dom ska göra efter gymnasiet..

Känner att de är ganska känt att inte behöva tänka så mer.. Kommer ihåg innan jag fick veta att Höghammarskolan fanns så hade jag jätte svårt på vilket och vilka gymnasium jag skulle söka till men sen när jag hade bestämt mig fick jag veta om höghammarskolan i Bollnäs fanns och att jag kunde söka dit om jag ville och så hade jag sån tur att jag fick komma ner på ett besök och kollade då på Hästprogrammet och sen efter ca 3 veckor fick jag komma ner på praktik i 2 veckor för att känna efter om jag ville flytta så långt bort och vad jag tyckte om skolan... Jag älskade skolan och hästprogrammet och fick bo på ett jätte fint lägenhet med 2 andra tjejer på bonden som man kalla den.. Tjejorna heter Emmy och Cia och jag har fortfarande kontakt med dom =)....

Skolan är lite speciell då de är en särskola och många i denna skola hade samma problem som jag har och de var skönt att de var fler som hade de och jag fick lära mig i min takt och utan stress... Gick i 4år och då var de med mycket praktik med... Jag älskade denna skola och saknar den ganska mycket.... Men snart hoppas jag att jag kan åka ner och hälsa på mina gamla lärare och boendepersonal som fanns som stöd....


Många tycker att om man går särskola är man sär men de behöver man inte vara... de finns så många sjukdomar och dom som har dom problemen måste få hjälp någonstans och om jag hade gått ett "riktigt" gymnasium vet jag inte om jag hade fått några betyg när jag gick ut gymnasiet och i särskolan fick jag den hjälp jag behövde och fick jätte bra betyg när jag tog studenten och jag är jätte nöjd och kan säga att när jag gick ut 9an så hade jag 3 G i 3 olika ämnen och nu när jag gick ut gymnasium hade jag vg i dom flesta betygen och vart jätte nöjd och vart så glad att de kom några tårar =)




Hade många underbara vänner både killar och tjejer och fick hålla på med musik med så jag fick göra 2 saker jag gilla Hästar och musik =)



Saknar alla jag umgicks med i Bollnäs och många bor långt från mig =( vissa nere i stockholm och några uppe i kiruna =(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)