7 oktober 2012

1 år har gått =(

1 år har nu gått och saknar dig så otroligt mycket så jag vet inte vart jag ska ta vägen ljust nu =(
tänkte skriva lite om min älskade vettan och vilka minnen jag har med olika bilder =)=)

Bilder från Hållan

 Denna bild är den första jag tog på dig före en ridtur och du var lite halv slö men sen när vi väl kom ut från gården vart då en piggelin och du vart dig själv och du busade på och var en jätte glad tjej =)=)

 Denne bild tog en av mina vänner när jag var ute och red och dom gick med bort till sjön då jag tänkte försöka bada dig men du var så tjurig som vanligt och ville inte ner i vattnet =)=) och pigg eller het var du med denna dag så jag fick hålla i med i tyglarna =)

Här var Anders och hälsade på hos mig och följde med till stallet då jag skulle rida och så red jag bort till sjön och anders fick ta med en minischettis som du var bästa vän med och vi hade så kul =) och sen fick Anders sitta upp på dig och rida en kort sväng och så klart var jag tvungen att ta kort på de som bevis att han hade ridit och du vettan vet jag gillade han för du var så lugn när han var vid in sida =)


Nu kommer de bilder från Tulleråsen =)
 Börjar med denna bild på Céline och vettan och Céline red vettan för andra gången och helt själv och mins att Céline var så stolt efter de för vettan är ju inte alls så himla lätt att rida som vissa tror =)=)
Vettan vet jag älskade céline <3 p="p">

 Haha på denna bild så var Rita med till stallet och vi hade varit ute och ridit eller om vi skulle så fick vi i allefall för oss att göra ett spindelnät på vettans fina och långa man och hon blev så himla fin =)=)

 Här ska jag iväg och rida och hade mössan på henne då de blåste ute mins jag och så vart alltid vettan lugnare med denna mössa när de blåste då hon vart så stressad ibland tills jag lärde henne att de inte var så farligt med blåsten =)=)

Här har jag varit ute på en underbar ridtur och denna ridtur fick jag henne i form helt på hela ridturen och hon gick in i galopp på engång =)=) Min fina Vettan
Haha här har vi Céline i farten igen =) Hon är med i stallet och vi hade eller Céline hade ridit Happy först innan vi gjorde i ordning vettan för en tur och Céline ville så gärna borsta hennes svans som var tovig =)=) och vettan brydde sig inte som vanligt att hon stog mitt backom henne och tappade borsten i golvet mm =)=)

här har vi Rita och vettan och vettan stog först inne i boxen och sen hörde hon att de plastrade från Rita så hon gick ut och mot henne och nosa på vad hon hade och var jätte nyfiken =)=)
Här har vi en svettig och trött tjej =) Vi hade följt med Leif när han körde Röja och skulle jobba lite med intervaller och jag hakade på då jag viste att vettan älskar att springa fort och vi hållde oss bakom vagnen som ett stöd då vettan blev så himla stark då hon fick springa fort =)=)

Här har vi mig och vettan igen och minns att jag hade varit ute och ridit med Linnea och vettan var het denna dag och hade svårt att lyssna men ändå busig =)=)

Bilder från Hägra/Dvärsätt =)

 Här rider jag på Ip och Sophie är med och fotar lite och jag minns att hon var extra pigg idag men hon hade stått några dagar med då så de var inte så konstigt att hon var pigg =)=) Fick henne att fatta galopp med på engång då jag gjorde galoppskänkeln =)=) Sophie red henne lite med denna dag =)=)

 Här simmar vi i sjön i Dvärsätt vid udden och minns att de var en varm sommar dag och sara på prins var med då =)=) denna dag var du lugn och fin men ändå lite pigg =)=)





 Denna bild är utanför stallet och vi hade varit ute och skrittat i -15 grader och hon vart så söt när hon var vit på vissa ställen =) Red barbacka denna dag med barbackagjorden och denna dag gick hon så himla bra och jag red på hackamor =)=)
 Här är ju jag och älskade vettan vid betet vid krokom då jag flyttade henne och hade med sara =)=) här hade jag ridit lite men hon var för hoppig och pigg så de var lite svårt att rida plus att sara red med så då laddade vettan extra mycket när sara red och trava och galopperade på prins =)
Denne dag var också första gången Coco träffade vettan och skulle rida henne lite då jag ville ha lite hjälp med olika saker mm =)=)=)


Nu kommer dom sista bilderna på vettan och de är ifrån Lit

 Denna bild är så söt då man ser hennes tjocka och fina och mjuka vinterpäls ==)

Dessa bilder som kommer nu togs för 1 årsen då jag och Coco var hos henne och myste och busa en sista gång....
Här är vi på "ridplan" och busar och vettan ville hela tiden få mig att springa och inte ta en massa kort =)=)

 Här myser älskade vettan med Coco =)

 Busar lite med coco kan jag faktist göra de har jag inte glömt tycket vettan =)

 Å mamma har en morot i munnen den vill ju jag ha =)
Vettan visste att jag hade en massa gott med mig då jag alltid har haft något gott som hon gillar =)=)

 Denne bild ÄLSKAR JAG då hon la mulen själv på mig som hon brukar göra och vill bara gosa med mig och jag minns att jag var på väg att börja gråta här men jag hållde mig för jag ville inte gråta då de skulle vara en glad dag =)=)  GUD VAD JAG SAKNAR DIG NU
PUSS.. Vettan kom själv till mig och la mulen så som på bilden och de var så himla mysigt och då kände jag att hon visste vad som väntade och att vi skulle skiljas från varandra och för alltid =(

Fäller många tårar nu när jag skriver detta inlägg =(=(



Jag saknar dig vettan så jag blir tokig och jag hatar att vara ledsen och tänka på dig för de kommer mycket tårar då och då speciellt idag har de kommet många tårar....

Jag vill ha tillbaka dig och jag vill kunna krama om din hals och bara gosa och bara ligga på din rygg och krama om din fina hals och känna dina pussar när jag sitter på golvet från mulen...

Du var den bästa som hänt mig då jag tog hem dig från Handog/Lit för man kunde prata med dig om alt och du gjorde mig glad och gjorde så jag mådde bra och nu finns du inte mera =( Du är ju min bästa vän och jag glömmer dig aldrig 


Kommer bli svårt en dag då jag vill skaffa en häst igen då de kommer kännas konstigt utan att ha dig där men jag vet att du kommer alltid att finnas i mitt hjärta och minne och vet att du kollar till mig då och då och så vet jag att du har de bättre där du är nu och så får du vara med Evita och Patch och din mamma och pappa och syskon och så vet jag att du är hos mig när jag är med coco i stallet och är med Pållan.......


ÄLSKAR DIG VETTAN DU ÄR MITT LIV SOM JAG ALLTID SAKT OCH DE KOMMER ALLTID VARA SÅ

2 kommentarer:

  1. åh älskade vettan, fan va ja saknar dej! du är en av dom härligaste hästarna ja har jobbat med! ditt, bus, din envishet, din gohet, din underbara personlighet! du har verkligen satt spår i mitt minne och hjärta förevigt! <3 vila i frid nu gumman på himlens evigt gröna ängar utan smärta! <3

    SvaraRadera
  2. Våran fina och underbara vettan <3<3<3<3

    SvaraRadera

Tack för din Kommentar =)