29 augusti 2012

Träffa Marika en stund igår vi tog en fika på stan sen gick vi och kolla lite och sen gick vi bort till Dollar och hittade lite saker som jag behövde så jag köpte inget onödigt duktig jag =)=)

Ser på ett Westen program som handlar om Buck Brannman och han kan sitta upp på en häst som ska ridas in på bara några minuter och jag vart som fastklistrad i tven och allt var så lärorikt och han berättade jätte bra hur man skulle göra mm... Och så har han varit med i filmen Mannen Som kunde tala med Hästar och så byte dom ut hästen som skulle vara med till hans egna häst och de hade funkat mycket bättre och de tyckte jag var fränt =)=) Älskar den filmen men kan dock inte se från början av den då de är vinter och dom ska gå upp för en brant backa och så halkar hästarna och så komer de en lastbil på vägen och dom blir på körda vännen till hon som de handlar om dör och lika så hennes häst men hon de handlar om blir av med något ben och så är hennes häst lös i skogen och har jätte ont och har en stor lös skinbit som hänger och de klarar jag inte riktigt av att se då när dom blir på körda =(


Så nu har jag lärt mig ännu mer NH =)=)





Fans en unghingst som var sjukt snygg men var galen den miste sin mamma när den föddes och så fick den inge syre på flera minuter så Buck kallade den en handikappad häst som behöver mer och mycke mer uppmärksamhet när han var yngre så attakerade han en på en träning och då blev de tat ägaren gav upp och avlivade han....


Så här ser de ut när han attakera riktigt otäkt


Han som är med på bilden är inte Buck utan en av hans vänner som är också riktigt duktig =)
Han vart biten i huvudet och fick ett jack in till benet och gjorde illa hakan och så han fick sy =(=(




Nu ska jag göra mig iordning och packa ner lite saker ska hem till krokom efter körträningen och imorgon jobba =)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)