8 juli 2012

Har haft en lugn och skön dag idag =) diskade lite och sen gick jag och panta flaskor och sen gick jag och solade ca 15min och gud vad skönt de var =) och de är ju också bra för min exem också så de gör ju 2 bra grejor  man blir brun och exemet blir bättre =) Bra VA =)

Har också pratat lite med Celine idag =) och snart ska jag få komme upp till Kaxås "Offerdal" och hälsa på och träffa fina och underbara fanta =) och ska också få rida lite på henne och gud vad jag längtar älskar att rida henne för hon är så himla lik vettan i settet och lite i humöret =) JAG ÄLSKAR DE =) ska prova longskera henne med och se vad hon gör om hon gör samma som förr...

Jag saknar verkligen att hålla på med hästar nu på sommaren då man alltid kunna busa på ängar eller i skogen, ta långa turer med fika, bada med hästarna och en massa mer...
Om jag fick välja vilken årstid att ha en häst så är de sommaren för då kan man göra så himla mycket men de jobbiga är när de ska vara så varmt men då kan man ju rida på kvällen och de är så mysigt =)

Kommer ihåg när jag hade Fobben "Foljac" och lilla syster hade Deniz och jag och sophie var ute och red och red en lång tur bort till Gärde och ner till badstranden och badade dom och Deniz var lite feg först men sen gick hon i och älskade de och sen red vi hem och tog av sadeln och tränset vid stallet och sen red vi med grimman och grimskaft till hagen och vi red lite inne i hagen och de var så mysigt och klockan var efter 12 på natten och kommer också ihåg att de kom fladdermöss flygandes och de var lite läskit men ändå roligt =)

Fobben var min första egna häst och innan hade jag stisse som jag hade på foder som min ridlärare ägde =) har ju skrivit om alla hästar jag haft här på bloggen men om ni vill veta mer så fråga på =)
På min frågerunda =)


Här är fina Fanta


Fanta hos mig förra sommaren på träning eller vad man ska kalla de =) 

Jag och Fanta =) Vart riktigt nöjd med henne denna ridpass på plan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)