17 februari 2011

17 Februari

Det gick jätte bra att jobba idag och sen gick jag hem och bytte om och tog bussen till stallet... När jag kom dit så mockade jag sen så tog jag fram alla troys saker som ska med han på Lördag.. Det var ganska mycket sen ska hon låna lite saker av mig med så som mitt tjocka vinter täcke och regn täcket och kanske något mer.. Men det blir i sånafall på Lördag när hon kommer.. Sen tog jag in en massa hö för om Evita tas ner imorgon vid 2 så troy kanske kommer in då så han inte rymmer från hagen... Sen så tog jag in Troy från hagen och pyslade om han och sadlade och tränsade och lindade hans alla 4 ben. Sen red jag iväg till Sara först och pratade lite sen pratade jag med Klara om Nelson vilka dagar jag ska ha han och rida och mocka så då bestämde vi Onsdagar.. Så då är jag Medryttare på en söt liten ponny.. HAHA.
Sen så red jag tillbaka hem till stallet med red till planen på baksidan och red lite volter och slalom och travade mycket och han var så fin så.. sen tog jag en kort kort galopp och han bocka ej Gud vad skön ridtur allså... Skönt att han sköter sig när det är sista gången jag red han om det inte är för kallt eller dåligt väder på Lördag för då ska jag med rida i sånafall =) Har inte varit så här nöjd på länge nu när jag ridit men nu så =)

Nu ska jag fixa lite kvällsfika och lägga mig tror jag är trött och det blir en LÅÅNG dag imorgon jobbar 9-17.30 sen bär det av till stan sen stallet sen hem och sova sen upp tidigt på lördagsmorgon.... Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)