12 oktober 2009

Frösö Hästgård

Nu har man varit på praktik i snart 2 veckor på Frösö hästgård. Där är det 2 stall ett stall med stora hästar och ett stall med ponnys=) Och det är en ridplan och ett stort ridhus=) Det är 14hästar sammarlagt där och det är bara privata hästar där=) Alla hästarna är jätta snälla och trevliga... Det första jag får göra är :
1: He på täcke och ta ut ( Kratsa hovarna )
2:Mocka 3 boxar
3:Rast
4:fixa och dona ( fredagar stada i sadelkammaren,tvättstugan o toaletten )
5:Luncha alla hästar 2kg var
6:Lunch till mig=)
7:Slutar

Det är min dag jobbar mellan 8-13 så det är inte så långa dagar=) Hjälper också till någon helg då och då när det är någon kurs=) Ihelgen jobbade jag och då var det dressyrkurs=) lärde mig mycket av att bara sitta och kolla på=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)