8 november 2008

Lördag

Idag har jag varit till stallet och ridit en sväng med en tjej som heter Ella och hon är 12år och hon var jätte duktig. Hon red på Blanken och han skötte sig och jag red på Vettan och hon var jätte duktig hon skrittade när jag sa till och fick henne på tygel och hon arbetade med ryggen och det är bra för då får hon mer muskler i ryggen=) Jag har fortfarande ont i kroppen. Jag ska igentligen inte rida om jag har ont i kroppen men jag tycker det är så kul och roligt.. det är mycket roligare att rida hemma än rida någon annanstans och på någon annans häst eller på skolan.. Man kan göra vad man vill utan att någon säger åt en att man gör fel.. Jag gör vad jag vill med MIN häst och ingen annan.. Om någon tycker att jag har för mycket grejor på henne så bryr jag mig ej för om ente jag har senskydden på henne skulle hon ha massa sår på benen efter ett ridpass och martingalen om jag inte har den så drar hon bara upp huvudet när man ska trava och padden jag har under sadeln är för att det ska bli mjukare för ryggen.. Så ni som tycker jag gör fel sig iget till mig för jag vet vad jag håller på med.. Jag har varit med hästar sen jag var liten bäbis till nu är jag 20år och jaghar haft 2egna hästar 3 nu och jag har haft en på foder i 2år så jag vet vad jag gör om jag undrar något så säger jag till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)