1 november 2008

Lördag



Idag har jag varit till stallet och ridit en sväng. Red i skogen först och hoppade lite gran och hon var jätte duktig. Sen så red jag på vägen vid övre rise och travade lite sen så red jag på en äng och travade upp till skogen och där gorde jag en volt och red på volten ungefär en halvtimme. örst på volten så skrittade jag åt båda varven sen så travade jag. Sen innan jag skulle rida hem då skrittade jag ner mot vägen och vände upp mot skogen igen och fatta galopp=) det var kul det var ett tag sen jag garopperae på henne nu=) Sen när jag red hem så red jag i skogen och när jag skulle över vägen kom brandkåren i fullfart och blåjus och det vart vettan rädd för så hon skenade over vägen när han kom och då vart jag rädd och trodde han skulle köra på mig men vi han över=) se så fick jag stopp på henne på byggdegården och då var hon ganska mycket uppstresad så jag ick hoppa av och gå med henne hem.. Sen fick kon vara inne en stund i boxen sen hede jag på henne vintertäcket för hon var så svettig hella hon plus att don ska vara ute i natt=) När jag hade släppt ut henne så hämtade jag lite hö som dom fick... imorhon är det vilodag för henne och jag vet ej när tove ska rida i veckan för hon skrev till mig att hon var sjuk i morse. Nä nu ska jag gå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)