18 april 2014

Takida

Som många av er kanske redan vet så kommer Ånge bandet Takida till Yran. =)
Jag har följt Takida sen dom startade och då var dom inte alls stora. Såg dom första gången på wärdshuset i Krokom på ett disco och dom var där och spelade live och sålde även skivor och det var deras första skiva dom sålde och jag lyssnar fortfarande på dom låtarna =D Sen dess har jag älska detta band och gör det fortfarande =D Lyssnar på dom dagligen och dom är bara bäst =D

Många av er vet ju redan om vilka Takida är då dom ä stora i både Sverige och utomlands =D

Deras genombrott var 2007 med låtarna Curly Sue, Handlake Village, The Things We Owe, Never Alone Always Alone, Haven Stay och You Learn som alla varit stora på både radion och Spotify =)

Vet ej hur många gånger jag sett Takida men det är många gånger. Sist var på Ljungarrocken ca 3 års sen kanske det är dom var grymma men tyvärr blev jag så pass klämd av vissa människor som inte kan visa hänsyn så jag fick ingen luft så jag fick hjälp att hoppa över staketet och sen gå bakom all publik men såg lika bra där.. Och det är första gången jag blivit så klämd att jag inte fick luft på alla olika konserter jag varit på..

Men Takida är bäst ändå =D Och såklart kommer jag gå och lyssna och sjunga med =D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)