25 mars 2014

Frösö Gospel

Har varit med på en träning med Frösö Gospel och ska redan få följa med till Norge och sjunga och träffa en kör där :-) Sen ska jag få följa med till Stockholm med på Gospel men där måste jag kolla upp lite om jagckan eller ej. Hade vela följa men det kostar lite gran men det var mycket som ingick i de.. men ska sätta mig någon dag och räkna lite och kolla om jag kan spara ihop till den summan annnars blir det att vara hemma och då sjunga med C.AM.I.N.G Gospel i stället :-)

Det var en som frågade mig igår hur jag ska orka med 2 körer. Ja varför skulle jag inte orka det är ju detta jag älskar så man ska göra det man gillar att gör och jag gillar att sjunga och jag älskar musik. Jag sjunger ju varje dag ändå så :-) och det ör ju också för att hålla igång stämbanden mm för om jag inte sjunger varje dag ellet bara värmer upp i halsen mm så får jag ont när jag väl ska sjunga med kören och ändå om vi värmer upp från början får jag ont. Men alla artister sjunger alltid lite varje dag för att hålla igång :-D Det finns ju en del muskler man använder när man sjunger som man inte använder när man pratar.

Har också ont i huvudet idag kan vara att jag var spänd och klev upp tidigt igår. Jag var spänd för nya kören men jag var ej nervös för jag har ju redan träffat dom i denna kör förut. Både då vi var 3 körer som hade konsert tillsammans och har varit och lyssnat på dom när dom haft konsert i sunne kyrkan :-D

Kan säga att det känns riktigt bra att vara med i denna kör. Längtar redan till Måndag :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)