24 september 2012

Utbildning


Har nu kommit hem efter 3 timmars utbildning med Röda Korset =)

En riktigt intressant utbildning och fick lära oss jätte mycket och fick veta lite olika saker...
Lite jobbigt var de med när vi tänkte att dom docker vi fick träna på var riktiga barn....

Idag har vi fått lära oss hjärt och lungräddning på barn och vuxna men denna kurs är mest mot barn och vi har fått träna på varandra lite och på 2 olika dockor.. en docka som var som än spädbarn 1år och yngre och en som är lite större än 1år och uppåt..

Jag tyckte de var mycket svårare på spädbarnet att göra hjärt och lungräddning än på den äldre..

Jaja imorgon är de samma kurs men vi ska få lära oss lite mer =)=)

Nu är jag ganska trött så ska ta och lägga mig och sova upp och jobba imorgon 09.00-17-30 så om barna går hem tidigt så hinner jag hem och äta lite annars så har jag med mig någon macka så får jag äta något när jag kommer hem i stället..... Utbildningen är samma tid som idag 18.00-21.00



Nu säger jag Godnatt och sovgott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)