22 september 2012

Saknar


Idag när jag städa så hittade jag hästborstar och dom är så klart Vettans borstar och jag var tvungen att lukta lite på dom och då kom de en massa tårar och saknar henne så grymt mycket och ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen och de ända att jag ska bli glad och känna mig pigg igen är att vara på jobbet och när jag är på gymet =)


Jag saknar Vettan extra mycket nu då de är höst för hon var alltid så pigg och så rolig att rida då hon var så busig och kunde vara på sitt dåliga humör med men vi hade alltid så himla skoj ihop och jag saknar de men har ju en massa bilder på henne och alla bilder har något roligt och tråkiga minnen men mest är de roliga och mysiga minnen och dom bilderna kollar jag på ofta och jag kommer aldrig glömma henne aldrig och jag vet att hon är hos mig och kollar till mig till och från de känner jag speciellt när jag är där vi har haft roligt och vet att hon har de bra nu med och får vara med sin mamma och pappa och syskon och så klart Patch och Evita som hon gillade Patch stog i Tulleråsen och gick med vettan i hegen och dom gillade varandra och sen när jag flyttade vettan till Hägra stog hon med Evita och dom gillade också varandra och både Patch och Evita är i himlen som vettan eller vart dom nu är =)=)

Snart har de gått 1år sen hon fick lämna oss och jag tänker hela tiden till den sista dagen då den dan var så mysig då hon aldrig ville lämna mig i sikte. hon vart orolig när jag försvann och när jag kom tillbaka såg jag att hon vart glad igen och kunde slappna av... Glömmer adrig när hon la sin mule på mig och kolla rakt in i mina ögon som om hon viste vad som skulle hända och jag som var noga att jag inte skulle säga de på hela dagen men fick veta sen att coco hade sakt till henne att vi kommer sakna dig och att du kommer få de bättre nu..... 

Om jag ska ha häst igen vill jag ha en som har sån kärlek som vettan hade och älskar att gosa och ska vara lite pigg och busig.....


Nu fäller jag åter igen en tår eller fler då jag saknar dig så otroligt mycket vill bara krama om din goa hals och pussa dig på mulen eller bara sitta i din box eller i hagen och bara kolla på dig





 Vettan Tar min morot =)


 Gosar lite " Här var de hon la mulen och kollar rakt i mina ögon"


 Goa Tjejen som är grymt saknad




Här ser man värkligen vilken päls hon hade på vintern =)=) Älskade denna goa och mjuka päls

 Vettan i Tulleråsen " Hon hade precis rullat sig och skulle resa sig" =) Pach rumpa och Garros Rumpa syns också =) Pacth är den ljusbruna rumpan
 Vettan och jag var på promenad och gick till ridplan och där var Elina och Sara med Prins


En Blöt och härlig ridtur i Hägra/Dvärsätt.. Minns att denna dag var hon så himla pigg och jag red först med sara och coco men red sen själv då hon vart för jobbig då hon alltid ville tävla mot sina vänner =)=)







ÄLSKAR DIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)