8 september 2012

Dag 5

Dag 5 - Så här såg en bra dag ut i stallet enligt mig

de såg ut så här då jag hade vettan i stallet i hägra "Dvärsätt" på vintern

08.00 - på med täcke om hästarna inte hade på sig dom redan och sen släppa ut och ge morgon hö
ca 08.15 - så började jag mocka båda boxarna åt vettan och evita och byta vatten och fixa vettans kvällsfoder och fixa höpåsarna.
sen ca 09.00 - så fikade jag lite och lyssnade på musik.
09.30 - tog in vettan och ställde henne på gången och tog av täcke och borstade henne och kände igenom ryggen och bena och sen sadlade eller barbackagjorden och tränsa och går ut och sitter upp och rider iväg ca 10.00 och är ute ca 1tim o 15min

11.15 - kliver in i stallet och säger åt vettan att stå stilla och sadlar av och tar av skydden och tränset sen går hon in i boxen och väntar där tills hon får lite foder sen borstar jag av henne och masserar ryggen och her på täcke och släpper ut henne..

ca 12.00 - her in kvällsmaten i boxen och sen släcker stallet och säger hej då till hästarna och går hem =)


Så såg min dag ut då jag hade vettan på helgen och ibland på veckorna...




Hur ser eran dag ut i stallet???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)