23 augusti 2012

Hemma

Är nu hemma eller kom hem vid 6 imorse med tåget =)
Har haft 2 underbara och roliga dagar i Stockholm och på Birka Paradis =)
Är ganska öm i kroppen idag men de är inte så konstigt då vi har gått en hel del =)
tänkte skriva lite som en lista vad vi gjorde men vet ej vilka tider tyvär =)

Tisdag: Flyget ner vid 9.50 jag var ganska nervös inför den då jag är lite flygrädd men jag klara de och de är jätte bra =) Jag tyckte utsikten var fin och tyckte de var fränt att kolla ut när vi var över alla moln och där var de ju blått och fint =)
Flyget tog ungefär 45min så när vi klev av gick vi till Arlanda express och åkte in till Stockholm =)
Tåget tog 20min och om vi hade tagit bussen skulle de ta nästan 1 tim in..
När vi klev av så gick vi och letade efter panduro och där hittade jag lite fina papper =)
sen gick vi mot gamla stan och kolla och då började vi bli hungriga så vi gick in på Tacobaren och åt =) riktigt gott var de =)Sen gick vi bort mot gallerian och kollade lite och så satte vi oss och vila lite då var duktiga att vi bärde våra väskor hela tiden =) Vi tränade ju lite då=) sen hållde vi på att somna så vi gick till Karamell affären och köpte en dricka och lite godis så då blev vi lite piggare =) sen satt vi på en bänk och pratade och kollade på allt folk =) sen efter en stund klockan var kanske då 4 eller något så då gick vi igenom gamla stan igen och gick in på coop en snabbis sen gick vi bort mot båten och checkade in och åkte upp en våning och så ringde jag mamma en sväng sen såg vi att vi kunde gå på båten men man kunde inte gå till hytterna då de inte var klart städat så vi gick och kollade lite runt båten sen fick vi gå till hytten och då bytte vi om och la oss lite på sängen men sen gick vi upp på däck och kollade på utsikten =) vi var där uppe ganska länge men sen gick vi ner till hytten igen och vilade lite sen gick vi längst bak på båten och kolla på solnedgången och så hade jag ju kamran med mig =)
Sen gick vi runt och kollade på karaoke och de var kul att se för de var många äldre som sjung =)=)
sen gick vi runt igen vi gjorde en massa vi tog en drick Barcardi Rass med dricka "Sprite" och de var hallon iden och den var jätte god =) sen gick vi och la oss och klockan var vell nog kanske 01.30..



Onsdag:Vaknade vid 7 "Finsktid" men vi sov till 8 för vi var så himla trötta.. så när vi väl vakna så klädde vi på oss och gick ner en våning och åt frukost och den var riktigt go nästan som hotell frukost =) sen gick vi upp till hytten igen och vi skulle bara ligga och vila men vi somna och som tur var så hade jag ställt klockan så vi inte missade lunchen =) och då fanns hur mycket som helst att välja mellan men jag tog sill och fisk och potatis och så sen fanns de efterrätt och den var så god så jag tog 2 gånger =) sen så gick vi till hytten och packade ner våra saker så de var klart och sen gick vi upp på däck 10 och var med på någon musiktävling men den var riktigt svår så vi gick ner på tax freen istället och handlade lite =) sen gick vi upp igen till hytten och packade ner allt de med och la oss i sängen och vila lite och kollade på tven och dom hade så man kunde se bakåt på båten och framåt =) sen när vi var framme gick vi efter vattnet in mot stan eller centralen och låste in väskorna sen så gick vi till en pärlbutik och sen vart vi lite hungriga så vi gick tillbaka till centralen och åt på mcdonals och sen gick vi och kollade lite på affärerna där jo vi gick inne på åhlens med =) sen satt vi och pratade en massa tills tåget kom och sen när vi åkte så somnade jag ganska fort....


Kommer upp bilder på allt senare =)=)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)