17 februari 2012

Sjungarvett

Sjungarvett

Då har vi kommit fram till min sista egna häst Sjungarvett som jag tog hem 15 Maj 2007..

Träffade henne först i Handog "Lit" 2006 då jag och en kompis Sara var medryttare där på 2 underbara Nordsvenskar Solpelle och Turbo... Jag frågade i April om jag kunde få låna en av hästarna över sommaren och då sa farbrorn som hade stallet att han hade ett sto som jag kunde få ta om jag ville så då ville jag provrida henne fört och då stegra hon lite men var jätte het.. men bestämde mig då att jag ville ha henne och då sa han att jag kan få ha henne i 1år och sen köpa henne om jag kände de=) Och då vart jag ju super glad för Vettan var jätte snäll och gå...

Åkte sen med Yvonne med transport den 15maj och skulle hämta hem henne.. Skrev på fodervärds papper och sen tog jag på vettan transportskydd och lastade henne och hon gick på jätte snällt.. Sen var hon lite stressad i transporten men gick över =)

Sen fick Vettan stå i Hållan "Offerdal" hos Yvonne med hennes fina och snälla hästar över sommaren sen körde jag och mamma henne till Tulleråsen "Offerdal" Och där stog hon och trivdes med Happy en schettis och med Patch en pait.... Dom gillade varandra mycket =)

Sen år 2008 köpte jag henne för 5000kr och sen var hon min =)=)
Hon fick stå i Tulleråsen till efter min student 2009 då flyttade jag henne till Krokom där jag bor nu och där gick hon med en Nordsvensk valack som Heter Prins Idar som Sara äger =)

Sen vart hon kvar i krokom och hyrde en box i Hägra Hos Linda ett stort och fint stall.. stog där till hösten 2010 då hon fick åka och bo hos Malin som har Bäckahästar som sällskap och fick träffa massa barn och andra hästar och ponnyn =)=) åkte dit så mycket jag kunde och hälsade på....


Sen 7 Oktober 2011 var hennes sista dag i livet och jag och Coco åkte dit och var med henne i flera timmar vi busade på plan och hon försökte få med mig att springa haha och sen inne i stallet vart de massa med mys och prat och sa många gånger att jag älskar dig över allt annat och att jag kommer sakna dig och då såg jag lite på att vettan förstog vad jag menade hon ville inte lämna mig i sikte.... De var nog min underbaraste dag på länge....


Kommer alltid att älska dig Vettan

Kommer säkert skriva mer om henne någon gång finns mycket att skriva om henne.. Här kommer de några bilder på henne:      

"Från Tulleråsen"

 "Vettan är nyfiken på Rita"
 "Celines första gången hon rider Vettan själv"







Sista Bilderna från 7 Oktober 2011


1 kommentar:

  1. De där fick mig å fälla en tår.

    Som jag sagt tidigare BÄVAR jag nått så fruktansvärt för den dag då det är dax för Kickan.
    Har ju haft henne halva mitt liv.. Hittills har vi upplevt 12 år av skratt, kärlek, tårar, vansinnesutbrott och total harmoni med varann.

    Jag förstår din förlust. Jag kommer sörja min vackra dam lääänge!

    Men man får tänka positivt.. dom har ju evigt gröna ängar och ingen smärta på andra sidan :)
    Våra älskade fyrbenta!

    SvaraRadera

Tack för din Kommentar =)