2 maj 2011

Provred

Ljust ja jag har varit iväg och provred en häst ett varmblod sto som var jätte trevlig men lite stressad när man tog in henne och skulle göra i ordning henne och sen när man kom med sadeln slängde hon med huvudet och små trampa. En tjej fick rida först så jag fick se hur hon var och hon såg fin ut. Sen så hoppade jag upp och red och började med skritt och hon lyssnade bra men var ganska känslig med hjälper och mun. Kunde nästan inte ta något i munnen utan att hon skulle slänga med huvudet och hjälperna så flyttade hon sig jätte fort. sen ville jag trava och smackade och använde hjälperna men hon var så känslig så hon gick in i galopp på engång och den var fin och mjuk men hon var ostadig så jag tappade balansen lite till och från. sen när jag skulle sakta ner fick jag ta i med tyglarna var hon vägra ändå använde jag rösten och kroppen sen fick jag nog sen så fick jag henne in i trav och den var mjuk och fin... Men jag tar henne ej för jag tycker hon är allt för känslig när man ska ta i henne eller med hjälperna. men om hon inte var så skulle jag nog ha tagit hem henne och prova men de är inte bara jag som ska ha henne så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)