19 mars 2011

Vettan =)

Var hos min älskade vettan idag =) det var riktigt kul att åka dit.. Har saknat henne så himla mycket.. Det första jag gjorde var att ropa på henne fick ropa 4 gånger tills hon förstog att det var jag då vände hon sig snabbt och kollade på mig en liten stund sen gnägga hon lite och då vart jag tårögd.. sen väntade hon på mig så jag gick till hagen och klappade henne sen gick jag in med väskan och sen hjälpte jag en vän med staketet i en annan hage när hon skulle ta ut sin häst. sen hämtade jag vettan och då stog hon och åt hö så jag ropade på henne så kom hon söt tanten min.. Sen kom hon in och stog stilla och ville mysa och åter mysa sen tog jag och Emma som jag åkte dit med en promenad och vettan tyckte de var kul att komma ut lite sen så små hotade hon mig men jag sa bara ifrån sen när vi vände vart hon pigg och började trippa och sen små trava och sen får hennes ena bakben iväg för de är halt under snön då vart hon förbannad och sparkade bakut.. haha.. har inte sett henne sparka bakut på jätte länge för förr hade hon så ont att hon kunde inte sparka bakut men nu gjorde hon de och ganska hårt med och högt som Troy gjorde ibland ungefär.. Sen så borstade jag igenom henne och gud vad hon tappar päls =) sen masserade jag henne lite på ryggen =) Sen fick hon komma ut och då busade hon iväg när jag släppte henne sen vart de en massa mys och gos innan vi åkte hem =)

Ska dit fler dagar och då blir det fler kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)