24 februari 2011

Dag 9 - Mitt bästa häst minne: Ja de är när jag fick sätta mig i bilen dan efter jag fylde 10år och vi åkte iväg till Gölekläppen och hämtade upp Alex,Petra och Anita sen åkte vi mot nälden sen hede dom på ögonbinda så jag såg inget minns bara en Lång grus väg.. Sen när bilen stannade fick jag kliva ur bilen och sen gick vi en kort bit och så tog dom av ögonbindan och där stog en jätte söt Fjording sen kom det fram en liten ponny.. Och sen sa mamma Grattis på födelsedagen =) Och gud vad glad jag blev och jag minns det än. Började till och med gråta lite.. Sen så tog vi ut Fjordingen som hete Foljac och borstade och jag kunde inte fatta att han var min sen sadlade och tränsade vi så red jag iväg med en tjej som red på ponnyn med på en kort tur och jag kunde fortfarande inta fatta att han var min sen vände vi och red hemåt igen och tog en galopp och jag bara älskade de =) Sen ville jag inte åka hem utan han men han skulle komma några dagar efteråt och han skulle få stå i Gölekläppen hos Alex,Petra och Anita med familj.. Och gud vad jag längtade tills han kom=) Han stog där kanske i 2år tror jag sen tog vi hem han till oss i Kävåsen och gud vad kul de var då kunde jag kolla ut genom fönstret från övervåningen och bara kolla på han =) Hade han i 9år tills vi var tvungen att avliva han =( vart 25 nästan 26år gammal =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)