19 februari 2011

19 Februari


Nu har älskade Troysan åkt... Det kändes jätte jobbigt när hon lastade han och sen när vi stängde och dom satte sig i bilen och skulle fara.. Då när jag kom in till stallet då kom alla tårar och det vart jätte jobbigt en stund men tur att jag hade Coco hos mig som stöttade mig och tröstade mig... Men först ska jag berätta från i morse.. Då kom jag till stallet och han var lite stressad så jag tog inte ut han i hagen han fick vara inne så gav jag han frukost men han ville inte äta höt.. Sen fick han lite foder.. De åt han sen gick jag in i hans box och började klappa och prata med han då började han äta höt..Sen när han hade ätit ett tag så borstade jag han och sen ställde jag han på gången och tog hovarna och sen lindade hans ben och sadlade och tränsade och gick iväg... Jag gick tills jag mötte coco med Pållan så dom fick nosa och hälsa på varandra först och dom var så söta.. Och det såg ut som Pållan ville trösta Troy.. Hon var så söt så.. och Troy bara stog.. Sen hoppade jag upp och vi red en kort tur och det var sista turen på han.. Så dev var lite jobbigt... Sen så följde Coco och Pållan in till stallet så han fick ha sällskap tills han skulle åka.. Och ju närmare man kom till klockan 12 så jobbigare vart de... sen hede vi på han ett täcke som han fick med som hon bara lånar av mig... Så fick han lite hö men han ville inte äta sitt utan han ville ha Evitas hö.. " R.I.P Evita " Sen gosade Coco med han och jag med lite men jag gosade jätte mycket i morse med han... Sen kom Rebecca och skulle hämta han... Han bråkade lite och ville inte in i transporten riktigt =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)