10 november 2010

10 November




Det har snöat nu hela dan idag och det är så härligt med snö=) Så kan man sen pulsa i snön med hästarna=) Det vart framflyttat med vettan :( vilket är lite jobbigt och bara gå och vänta när dom hämtar henne. blir troligtvis nästa vecka... Saknar henne så himla mycket och jag minns att jag tyckte det var kul att gå till stallet och mysa med henne för hon värkligen älskar att mysa och stå ocg gosa och he mulen på min axel och bara mysa mer och mer och bli kliad på sidan av mulen och under magen=) Troy tycker det inte är så kul att mysa (men lite ibland) Igår red jag han lite. Red till en plan och longskerade sen red jag hem igen. Han bråkade inget och var jätte duktig.. I Lördags när jag red han var han duktig från början sen började han bråka och ta bettet av mig och bocka hur många gånger som hälst. Var på väg att ramla av 2 gånger och stuka till min vänstra handled lite gran och fick ont i ryggen efteråt och har fortfarande ont=( och i söndags bråkade han med Sophie så i måndags vart det longskering som gällde och inspänningar på och så fick han jobba tills han vart trött.. Då var han dyngsur av svett. Igår Måndag vart han lite svettig=) Idag får han stå när det inte är så bra väder ute...









Jag ska jobba hela den här veckan på ett dagis och det är skönt med att vara på ett dagis istället att vara på olika hela veckan... Det är riktingt kul att jobba på dagis och jag trivs jätte bra med de.. så jag kanske ska utbilda mig till förskolelärare vem vet?? det kanske är mitt framtida jobb.. Men jag vill ju hälst ha ett eget företag med Ridskola för barn och turridning mäst turridning det är min önskan. Och jag ska bo kvar i jämtland så klart=)Vill ha i mitt stall då islandshästar och nordsvenckar och kanske någon fjording=) Nu vart det ett litet längre inlägg på min blogg undrar om jag skriver imorgon också??? Vem vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)