27 oktober 2008

Måndag

Igår så red jag på Sjungarvtt och det gick skit bra. Hon har värkligen blivet mycket bättre och finnare.. Jag red i Övre Tulleråsen och efter den vägen mötte jag inga bilar=) men jag mötte 2 älgar och det var inte kul kan jag säga. Älgarna vart vell lika rädd som jag och vettan vart.. Sen efter jaghade ridit i ungefär 1 timma och 30 minuter så kom jag till stallet och då skulle leif ut och köra Röja och då frågade han om jag ville följa med han och köra lite bakträning och det gjorde jag för jag hade ju nästan bara skrittat innan. Och så stack vi ivag till en backe och började trava och gud vad dom tog i=) leif fick nästan ligga ner när vi travade iväg för röja vart så pigg=) Men dom två tycker det är kul att springa med varandra. Haha.. Idag har jag varit till tandläkaren och lagat 2 hål och det gick bra sen så har jag tagit det lungt och så för en stund sen så gick jag ner till tvättstugan med tvätt. Och så har jag börjat städat mit rum=) Imorgon ska jag nog cykla till stallet och rida. Jag och Tove ska försöka att rida varannan dag så vettan får komma ut varje dag den här veckan.... Tove hade ridit idag och det hade gott bra. Men vettan var lite trött men hon vart piggare sen sa hon=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din Kommentar =)